Gjenerata e parė e modernistėve filloi tė vdiste pas Luftės sė Dytė Botėrore, njė gjeneratė e dytė e arkitektėve, duke pėrfshirė Paul Rudolph, Marcel Breuer dhe Eero Saarinen u pėrpoqėn tė zgjeronin estetikėn e modernizmit me brutalizėm, ndėrtesa me fasada ekspresive skulpturore tė bėra nga betoni i papėrfunduar.
Por njė gjeneratė e re madje edhe e re e pasluftės kritikoi modernizmin dhe brutalizmin pėr tė qenė shumė i ashpėr, i standardizuar, monoton dhe duke mos marrė parasysh pasurinė e pėrvojės njerėzore tė ofruar nė ndėrtesat historike nėpėr kohė dhe nė vende dhe kultura tė ndryshme.
Njė reagim i tillė ndaj estetikės sė ftohtė tė modernizmit dhe brutalizmit ėshtė shkolla e arkitekturės metaforike, e cila pėrfshin gjėra tė tilla si biomorfizmi dhe arkitektura ezofore, duke e pėrdorur natyrėn si burim primar tė frymėzimit dhe dizajnit. Ndėrsa disa prej tyre konsiderohen thjesht si njė aspekt i postmodernizmit, tė tjerė e konsiderojnė atė si njė shkollė nė tė drejtėn e vet dhe njė zhvillim tė mėvonshėm tė arkitekturės ekspresioniste.
Duke filluar nga fundi i viteve 1950 dhe 1960, fenomenologjia arkitekturore u shfaq si njė lėvizje e rėndėsishme nė reagimin e hershėm kundėr modernizmit, me arkitektė si Charles Moore nė Shtetet e Bashkuara, Christian Norberg-Schulz nė Norvegji dhe Ernesto Nathan Rogers dhe Vittorio Gregotti, Michele Valori, Bruno Zevi nė Itali, i cili kolektivisht popullarizoi njė interes nė njė arkitekturė tė re bashkėkohore qė synonte zgjerimin e pėrvojės njerėzore duke pėrdorur ndėrtesat historike si modele dhe precedente.
Postmodernizmi krijoi njė stil qė kombinonte teknologjinė bashkėkohore tė ndėrtimit dhe materialet e lira, me estetikėn e stileve mė tė vjetra para-moderne dhe jo-moderne, nga arkitektura e lartė klasike nė stilet e ndėrtimeve rajonale tė popullarizuara ose tė zakonshme.
Robert Venturi shkėlqyeshėm pėrcaktonte arkitekturėn postmoderne si njė "derdhje tė dekoruar" (njė ndėrtesė e zakonshme e cila ėshtė e dizajnuar funksionalisht brenda dhe e zbukuruar nga jashtė), dhe e mbėshteti atė kundėr "rosave" moderniste dhe brutaliste (ndėrtesa me forma tektonike tė panevojshme ekspresive).