Samiu nė vitin 1296 hixhrij / 1879 e botoi njėrėn nga veprt e tij mjaft tė rėndėsishme me tiull Medeniyeti islamiye (Qytetėrimi islam), me 123 faqe, format xhepi. Botimi i dytė ishte mė 1302 hixhrij / 1885 nė "Cep Kutuphanesi" (Bibliotekėn e xhepit).
Samiu si njohės i mirė i kulturės islame, nxjerr nė shesh vlerėn e saj dhe vendin qė zė nė kulturėn botėrore, qė pjesėrisht mund tė shihet edhe nga paraqitja jonė e kėsaj vepre nė vazhdim:
Kapitulli I:Samiu flet pėr njeriun, vendin, rolin dhe dallimin e tij nga bashkėsia e kafshėve.
Kapitulli II:Autori hedh dritė nė njė ēėshtje interesante se qytetėrimi i tashėm evropian rrjedh nga merita e Islamit si ndėrmjetėsues mes kulturės greke dhe valorizues i saj.
Kapitulli III:Kėtu Samiu polemizon me disa dijetarė evropianė, tė cilėt qytetėrimin islam e emėrtojnė si arab, qė ėshtė emėrtim i gabuar, sepse siē thotė nė kapitullin V, ai lindi me lindjen e fesė dhe u krijua nga shumė popuj muslimanė.
Kapitulli IV:Autori shtron ballafaqimin e Islamit me kulturat e tjera, pėrkthimi dhe vlerėsimi i tyre etj.
Kapitulli VI:Kėtu flitet pėr arabėt dhe daljen e tyre nė botė, zhvillimin e qendrave nė Damask, Bagdad, Isfahan, Samerkand, Buharė, Kordobė etj.
Kapitulli VII:Samiu paraqet gjendjen e arabėve para Kur'anit, prirjen e tyre pėr poezi dhe astrologji.
Kapitulli VIII-IX:Nė kėto dy kapituj Samiu bėn fjalė pėr gjendjen e shkencėtarėve, kujdesin e halifit Xhafer Mensurit ndaj shkencės dhe shkencėtarėve. Flitet pėr pėrkthimet nė gjuhėn arabe tė veprave tė Aristotelit, Hiprokratit, Galenit etj.
Kapitulli XII:Deri sa Samiu kėtu bėn fjalė pėr anarkinė e muslimanėve.
Kapitulli XIII:Flet pėr pėrpjekjet e fatimitėve pėr pėrparimin e diturisė.
Kapitulli XIV & XV:Samiu vė nė pah veprat e qytetėrimit islam nė Marokė, Spanjė dhe fundin tragjik tė tyre.
Kapitulli XVI:Kėtu Samiu paraqet anarkinė nė lindjen muslimane, rėnien totale tė Bagdadit nėn Mongolėt, tė cilėt nga ndikimi i Islamit, e pranuan atė.
Kapitulli XVII:Tema e kapitullit XVI vazhdon tė trajtohet edhe kėtu, pėr tė shtuar se: "Popujt e lindjes dhe tė veriut e pranuan Islamin me forcėn e qytetėrimit".
Kapitulli XVIII (Shkencat e matematikės), XIX (Gjerografia), XX (Kontributi i pėrgjithshėm), XXI (Shkencat fizike), XXII (Botanika, farmaceutika), XXIII-XXIV (Mjekėsia)Tregon qartė se muslimanėt kanė dhėnė kontribut tė madh dhe tė patejkalueshėm pėr studimet e mėtejme.
Kapitulli XXV-XXVI:Bėn fjalė pėr filozofinė dhe kontributin e Farabiut, Ibni Sinait, Ibn Rushdiut, Gazaliut etj., filozofisė pėrgjithėsisht.
Kapitulli XXVII:Bėn fjalė pėr ligjin dhe kodifikimin e tij.
Kapitulli XXVIII-XXIX:Flet pėr letėrsinė, gramatikėn, sintaksėn, oratorinė, leksikografinė, ku pėrmedėn disa emra me rėndėsi. Samiu thekson se rima rrjedh nga poezia arabe etj.
Kapitulli XXXI-XXXII:Samiu pohon se muslimanėt kanė dhėnė kontribut mė shumė se ēdo popull tjetėr nė botė kur ėshtė fjala pėr historinė. Pėrmend emrat si Ibn Haldunin, Makrizin etj.
Kapitulli XXXIII-XXXIV:Samiu vė nė pah kontributin e muslimanėve nė sferat e ndryshme: nė punimin e tokės, nautikė, lidhjet tregtare me Kinėn, Indinė, pėr pėrparimin e kimisė, mineralogjisė, mekanikės etj. Flitet pėr zbulimin e letrės, busollės, barotit, pėr tė cilat Samiu thotė se janė zbulime muslimane.
Kapitulli i fundit, XXXV:Ėshtė epilogu, ku Samiu bėn pėrmbledhjen e tė gjitha tė theksuarave.