Si tė dialogojmė mė njė fėmijė, sidomos me njė adoleshent?
Si t'i ndihmojmė fėmijėt qė tė ndihmojnė veten kur ata kanė njė problem?
Shumė nga kėto pyetje i kam kėrkuar nė takimet e bisedat qė kam patur me prindėrit e nxėnėsve nė vite.
Teoria ėshtė e thjeshtė. Tė ndihmosh njė fėmijė adoleshent do tė thotė t'i japėsh lirinė tė bėhet autonom pa e nxituar, por duke e lėnė nė ritmin e tij vetė; ta lejosh tė marrė disa vendime nė liri; ta dėgjosh, t'ia respektosh opinionet, edhe kur dikush nuk i pėrkrah. Ėshtė bukur qė tėrė kėto indikacione t'i dish, t'i njohėsh, por ėshtė lodhje mė vete t'i zbatosh nė praktikė.
Lodhja besoj, nis kur tė duhet tė pajtosh autoritetin me dėgjimin. Nga njėra anė nė fakt, tė duhet tė hedhėsh tej rregullat dhe vlerat bazike. Nga ana tjetėr, dhe mbi gjithēka, ėshtė mirė tė dėgjosh dhe tė mos japėsh kėshilla, para papėrgjegjshmėrisė sė adoleshentit.
-"Mos jepni kėshilla", -kėrcėnoi njė prind psikolog nė profesion, "pėrndryshe do tė jeni pėrgjegjės tė konseguencave qė do tė derivojnė nga kjo".
Po si i bėhet tė mos i japėsh kėshilla njė fėmije?Ėshtė e vėshtirė, por nėntė raste nė dhjetė, kur njė fėmijė na flet (nėse na flet), nuk kėrkon kėshillėn, por para sė gjithash kėrkon tė dėgjohet.
Le tė provojmė ta pėrballim kėtė ēėshtje hap pas hapi:Sė pari, kur njė fėmijė shfaq njė problem, para sė gjithash ėshtė e nevojshme tė lexosh realitetin pėr atė qė ėshtė, mos ngatėrrosh fokusin tėnd me tė tijin, pėrndryshe historia jote kontaminon atė tė adoleshentit.
Sė dyti, kur ndeshemi me problemin e fėmijės duhet tė vetėpyetemi: a ka ai fuqitė e duhura ta pėrballojė kėtė gjė? E thėnė ndryshe, problemi i tij ėshtė mbi fuqitė e tij apo jo? Sepse nėse ėshtė brenda fuqive tė tij ėshtė mirė qė ta zgjidhė ai vetė. Ėshtė pak si parimi montesorian: jo vetėm mė ndihmoni ta bėj vetė, por edhe mė lejoni tė gaboj vetė, sepse kėshtu mėsoj.
Sė treti prindi para problemit tė fėmijės, nuk duhet tė shpejtojė ta zgjidhė atė por vetėm tė dėgjojė rrėfimin e fėmijės, pa u nxituar tė japė kėshilla.